Disney

Güzel ve Çirkin hakkında bilmediğiniz 13 şey

Zamanın kendisi kadar eski bu öykü sinemalara geldiğinden beri evin her yerinde dönüp duruyor ve çaydanlıkla sohbet etmeye çalışıyoruz.

Neyse ki dijital HD ve Blu-Ray disk olarak çıkmak üzere. Biz de bu büyüyü yeniden yaşamaya can atıyoruz. Diskinizi hemen alın. Diski alıncaya kadar da Güzel ve Çirkin hakkında belki de hiç bilmediğiniz şu gerçekleri öğrenin…

1. Dan Stevens cambaz ayakliklari üzeri̇nde vals yapmiş.

Filmin yönetmeni Bill Condon, “Dan, ayaklarında uzun cambaz ayaklıkları takılı olan bir streç giysi giyiyordu. Bu sayede boyu Canavar’ınki kadar uzun görünüyordu…” diyor. Canavar kıyafetiyle ortalıkta dolaşmak Dan’in baldır kaslarını epey çalıştırmıştır. Dan, cambaz ayaklıkları üzerinde hareket edebilmeyi öğrenmeye çalışırken bir hafta boyunca ayak parmaklarını hissetmediğini söylüyor!

2. Dan Stevens ayni zamanda sadece yüzüyle de dans etmek zorunda kalmiş!

Streç giysi içindeki çekimler yapıldıktan sonra bu sefer de Dan’in yüzüne, yüz hareketlerini kaydeden özel bir sistem takıldı. Yüzüne, bütün gözeneklerini kapatacak şekilde özel bir madde püskürtüldü. Sonra, balo salonunda Emma Watson’la olan vals sahnesi dâhil olmak üzere, her sahneyi sadece yüzüyle oynamak zorunda kaldı! Yönetmen Bill Condon, Dan Stevens’ın yüz hareketlerini kaydeden cihazla oynamaya çok istekli olduğunu, çünkü bunu, kendini kanıtlayacağı teknik bir güçlük olarak gördüğünü söylüyor.

3. Ewan McGregor, lumiere rolünü almadan önce “be our guest” (buyurun) şarkisini hi̇ç di̇nlememi̇ş.

Filmin yönetmeni Bill Condon’ın dediğine göre bu doğru! Condon şöyle diyor: “Sonunda meğer, gezegende bu şarkıyı hiç dinlememiş olan tek kişiyi, Ewan McGregor’u bulmuşuz. O yüzden bu şarkıyı yeni bir şarkı olarak öğrenmesi gerekti…” McGregor’un bu şarkıyı kendine özgü şekilde yorumlamasına ve müthiş bir performans göstermesine bayıldık!

4. Ian McKellen’i̇n en sevdi̇ği̇ güzel ve çi̇rki̇n şarkilari henüz yazilmamiş.

Filmdeki en sevdiği şarkının hangisi olduğu sorulduğunda McKellen, en sevdiği şarkının henüz yazılmadığını itiraf etti: Cogsworth’ün söylediği bir şarkı! McKellen’a göre şöyle bir şey olacakmış: “Adım Cogsworth bak, ben bir saatim, tik tak; adım Cogsworth bak.” McKellen’ın Cogsworth’a “bayağı önemli bir sahne” vermek istemesine rağmen sonuçta öyle olmamış.

5. Dan Stevens, oynayacaği canavar rolüne i̇lham vermesi̇ i̇çi̇n wreck-it ralph fi̇lmi̇ni̇ i̇zlemi̇ş.

Dan Stevens’ın kendi sözleriyle: “Bir canavarın canavar olmasına neden olan belirli bir psikolojik temel var. O yüzden, ilham almak için Wreck-It Ralph’tan Yurttaş Kane’e varana kadar bir sürü şey izledim.”

6. Josh Gad, fi̇lmde lefou’nun gaston’dan şüphelenmesi̇ni̇ i̇stemi̇ş.

Hatta Alan Menken, Howard Ashman’ın orijinal şarkı sözlerinden birini, “The Mob Song”un sözlerini, LeFou’nun Gaston’un hareketlerini sorguladığını hissettirecek şekilde değiştirmiş. Farklı şekilde yeniden anlatılan bu öyküde LeFou’nun karakterindeki derinliğe bayıldık. Bu farklı yaklaşımın aktör tarafından geliştirilip yönetmen Bill Condon tarafından onaylanması da hoş.

7. Dan teven’in en sevdi̇ği̇ şarki “days in the sun”miş (güneşli̇ günler).

Canavar’ın şarkısı olduğundan, en sevdiği şarkının “Evermore” olduğunu sanırdık ama Dan, “En sevdiğim şarkı ‘Days in the Sun’… çok güzel bir şarkı. Çok canlı, iç açıcı ve animasyon filmdeki bütün şarkılardan güzel,” diyor.

8. Sosyeteye tanitilan gençleri̇n gi̇ysi̇leri̇ni̇n, dans gösteri̇leri̇ i̇çi̇n yeni̇den adapte edi̇lmesi̇ gerekmi̇ş.

18. yüzyıl elbiselerinde kadınların kollarını başlarından daha yukarı hizaya kaldıramadığını biliyor muydunuz? Kostüm tasarımcısı Jacqueline Durran, öyle olduğunu söylüyor. Durran, bütün gençlerin giysilerini sahnenin koreografisine uygun olarak yeniden ayarlamak zorunda kalmış.

9. Ki̇tap koyabi̇lmesi̇ i̇çi̇n Belle’i̇n mavi̇ gi̇ysi̇si̇ne cepler eklenmi̇ş.

Kostüm tasarımcısı Jacqueline Durran, Bell’in kitaplarını koyabilmesi için ünlü mavi giysisine özel olarak cepler tasarlamış. Durran aynı zamanda, “köyde dolaşabilmesi için” Bell’e kibar ayakkabılar yerine bot giydirmeye karar vermiş. Durran, “Onun kibar bir prensesten çok hareketli bir kahraman olmasını istedik,” diyor.

10. Emma Watson rolünü maketlerle oynamiş.

Maketler, sihirli nesneleri veya şatodaki eşyaları konuşurken veya hareket halindeyken canlandıran, ışıklı nesneler. Maketler Emma Watson’a ve diğer aktörlere rollerini oynarken bakacakları ve hitap edecekleri odak noktalarını sağladı. Yönetmen Bill Condon, maketlere ek olarak, animasyonlu nesnelerle karşılıklı oynayan aktörlere yardımcı olmak için prova kayıtlarından ve ön görüntülerden de yararlandı.

11. Kostüm tasarimcisi jacqueline durran’in öğrenci̇li̇k yillarinda satin aldiği bi̇r önlük, belle’i̇n gi̇ysi̇leri̇nden bi̇ri̇ni̇n i̇lham kaynaği olmuş.

Jacqueline henüz öğrenciyken, üzerinde elle işlenmiş gümüş motif bulunan bir 18. Yüzyıl önlüğü satın aldı. Bu önlük, filmin sonunda Belle’in üzerindeki giysiye ilham kaynağı oldu. Durran İngiltere’de bulduğu bir sanatçıya bu motifin resmini yaptırdı, sonradan motif büyütülerek dijital olarak basıldı.

12. Prensi̇n ceketi̇nde yabandomuzu, ejderha ve aslan şekli̇nde swarovski kri̇stalleri̇ var.

İlginç bir tarihsel gerçek: 18. Yüzyıl Fransa’sında zengin aristokratlar arasında mücevherlerle kaplı uzun ceketler giymek sık görülen bir şeydi. Dan Stevens’ın giriş bölümünde giydiği prens ceketinde süslü nakışlar ve Swarovski kristalleri var. Jacqueline Durran, yakından bakarsanız ceketin üzerinde bir yabandomuzu, bir ejderha ve bir de aslan görürsünüz. Bunlar, prensin aile armasından alındı…” diyor.

13. Belle i̇le maurice’i̇n yaşadiği taşra kasabasi seti̇ villeneuve’de kurulmuş.

Yapım tasarımcısı Sarah Greenwood, filmin açılış şarkısı olan “Belle” çekimlerinin seti, 1740’lardan kalma, Villeneuve adlı gerçek bir Fransız köyüne kuruldu ve ekip, gerçekten Fransa’da çekim yapmaya niyetlendi. Ancak, çeşitli nedenlerle sonunda setler İngiltere’deki Shepperton Studios’ta kuruldu. Greenwood, hazırladıkları köyün, sahnenin “koreografisine, adımlarına ve temposuna göre ayarlandığını” söylüyor. O yüzden onlar için en iyisi, setleri bu özel koşullara göre kurabilecekleri ve ayarlayabilecekleri bir ortamda çekim yapmaktı.

Ikrami̇ye bi̇lgi̇: setler ağirlikla 1740’larin fransiz rokoko sti̇li̇ni̇ yansitiyor

Animasyon filmde Cogsworth’ün Belle’i şatoda gezdirmeye çıkardığını ve Rokoko tasarımından söz ettiğini hatırlıyor musunuz? 1740’larda yaygın olan bu stil, Versailles Sarayı’nda kullanılan, son derece gösterişli ve süslü bir stildi. Aynı stil, yeni Güzel ve Çirkin filminde de kullanıldı!

3. Temmuz tarihinde Güzel ve Çirkin dijital HD ve Blu-Ray’de çıktığında bu büyülü öyküyü tekrar hayran kalarak yeniden yaşayın.